Nu har träden börjat mörkna och bli gröna igen. Blommorna som sågs i skåne för flera veckor sedan finns här sen några veckor tillbaks med. Och som för att fira att helgen är kommen kom värmen tillbaks i går. Efter några dagar med verkligt vinterliknande väder (snö i 20 minuter i tisdags var inget jag hade önskat till våra två dagar på elmia). Så det är skönt att solen och värmen kommit tillbaka nu, speciellt som jag har fått strikta förhållningsorder om att jag ska ut och motionera i minst 30 min var dag. Tänkte att jag skulle försöka börja följa det idag. I går skulle jag nog ha börjat egentligen men sån träningsvärk som jag hade då, den gjorde att jag knappt orkade stå upp en längre tid. Plus att det jag gjorde för att få träningsvärken tyckte jag att det innefattade även mitt rörande på fredagen. Jag genomförde Vår ruset i torsdagskväll. 5 km på strax under 40 min, inte dåligt va ;). Och uppe på det blev det en del cyklande fram och tillbaka. Men i dag ska jag se vad jag klarar av. Kanske ta rundan upp om stadsparken och se hur den ser ut i vårskrud. Ska även hinna med att plugga lite. Det börjar ju närma sig tenta igen. Inte alls sugen men det betyder att det närmar sig sommar och Grekland och det lockar betydligt mer :). Fast sommarn hade känts bättre om jag hade vetat att jag skulle få jobba, men som det är nu kan jag bara hoppas att startdatum blir innan semestern. Vill verkligen jobba och känna pengar. Vad är vitsen annars.?

Jag har inte skrivit på länge men det är för att jag har inte riktigt någon aning om vad jag ska skriva om. Har varit hemma några gånger de senaste veckorna annars har det inte hänt något. Det är mycket i skolan men det ända som jag verkligen har tyckt var inspirerande att göra var våra två fältövningar vi hade ute på Elmia i måndags och tisdags. Har gjort det andra som ska göras med men mest för att jag måste. Det är ett intressant ämne konstruktionsteknik men jag är sugen på att göra något helt annat nu. Men det kommer väl dröja ytterliggare innan jag kan det, pga uteblivet jobb i sommar. Men men, blir ju annorlunda bara att vara i skåne i stället för här.

Som sagt tenta närmar sig, enbart två veckor kvar till den första och det behövs uppdateras lite. Men hoppas som vanligt på att det ska gå bra, annars finns det ju alltid andra tillfällen för det. Men jag känner ju mig själv så finns bara tiden så går detta bra med. Men det är tajt alltså.

Nä nu ska jag försöka börja så att jag kan komma ut med, behöver dessutom ta hade om lägenheten lite idag. Fast nu först kommer jag nog leta lite info om ex-jobb utomlands. Det ser ut som om jag och rebecca kommer göra det någonstans utanför europa om allt går som vi vill :). Men det är länge till. Men det krävs en hel del innan så bäst att börja i tid.

Vi ses snart sommar....

Kommentera

Publiceras ej