Nu har det blivit oktober månad. Vädret har blivit snäppet kallare men inte lika grått som slutet av september. Träden börjar skifta i färgerna och som idag när solen lyser, känns det som en perfekt höstdag. Det blåser som vanligt men bor man i Jönköping får man tåla det.
Tyvärr måste jag börja plugga på riktigt, första tentan är om två veckor och jag går bara på halvfart. Jag vet att jag kommer hinna börja plugga och plugga så att det räcker tills jag ska skriva tentan även om jag inte börjar idag. Har redan börjat, satt hela förra helgen men inget under veckan och då får man ta det nu. Har inte känt för det och känner inte för det, men vill inte bara klara av tentan och då måste jag börja nu. Därför ska jag börja göra lite. Orkar nog inte alltför många timmar men ett par tre eller så hjälper säkert en hel del. Det är att komma igång som är det jobbiga.
Är ju inte så att jag inte kommer plugga alls innan tentan, bara att jag har svårt att komma igång, för orken och intresset finns inte riktigt där denna perioden. Och det beror inte på ämnena för de är både intressanta och viktiga, men något saknas. Jag hoppas att det blir bättre till nästa period, då har det blivit någon förändring som jag hoppas ska lösa orken och ointresset. Sen kommer så mycket att hända under nästa period och det kommer att finnas så mycket att se fram emot så det kommer förhoppingsvis också att hjälpa.

Idag kommer Mamma och Pappa hem från Mallorca, de verkar ha haft en underbar vecka där :). Jag hoppas jag får se massa bilder nästa gång vi ses.
Om man bortser från pluggandet så har jag varit duktigt denna vecka. Jag har tränat två gånger, vilöket har känts väldigt bra. Efter träningen i onsdags var vi och lyssnade på en föreläsning med Martin Timell som hölls på skolan för Jönköpings Byggförening. Det var väldigt intressant och trevligt att lyssna på honom. Det lät som om han visste vad han pratade om och som om han verkligen brinner för det han gör.
Jag pratade med både mamma och Rikard på onsdagen med. Så det var en händelserik onsdag :).

Men nu måste jag verkligen börja plugga. Eller först ska jag göra en lista över vad jag måste plugga så att jag inte glömmer något. Kan vara bra att ha en lista för att motivera mig med. Eller för att stressa mig. Men bästa sättet för att motverka stressen är ju att ta tag i sakerna så då kan den nog motivera mig med ;).

Tills nästa gång...

Kommentera

Publiceras ej