Om en vecka och några timmar är det den 15 november vilket betyder att jag blir 21 år :). Jesper verkar dock ha lite problem med att det snart är min födelsedag då han säger att han inte vet vad han ska handla. Försöker ge han lite tips men vi får se vad det blir i slutänden. Har iaf beställt en god middag till på kvällen eftersom det bara är vi som firar den kvällen. Sen till helgen den 20-21 kommer mina föräldrar och Bror upp så ska vi fira mig och pappa här uppe istället för att vi skulle behöva åka hem i år. Det ska bli skönt eftersom vi inte kommer ha en hel helg ledig fören första helgen i december vilket också är helgen innan tentorna börjar. Har tenta den 14:e och den 20:e december vilket betyder att jag inte kommer vara hemma till julgransklädningen den 19:e. Men vi åker hem på eftermiddagen på måndagen efter att jag skrivit tentan för vill hem så fort så möjligt där.

I helgen har Emelie, Jespers syster varit och hälsat på oss. Trevligt trevligt. Kom precis på att idag har jag och Jesper varit tillsammans i 21 månader och jag fyller snart 21. Tyckte det var lite komiskt ;). Har dock inte tänkt på ett tag hur många månader vi varit tillsammans. Satsar väl på år ist ;).
Nästa helg kommer Lina och Linnea upp och de kommer redan på fredags kvällen. Ska bli kul, sen får vi se vad vi ska hitta på i två dagar :).

Känns som om det kommer bli mycket att göra i skolan dessa två närmaste veckor iaf, kanske längre. Ända som är problematiskt är att jag inte vet hur jag ska lösa den ena uppgiften för vi har inte fått någon info om hur vi ska få fram informationen som vi ska skriva om för det har helt fallit genom stolarna hos de som samordnar den kursen. Och då är det inte lätt att skriva 2 A4-sidor om ett ämne man inte har någon information om. Speciellt som de konstaterade förra veckan att ops detta har vi glömt bort men den ska vara inne nu vecka 45 ändå eller iaf skriven så vi kan lämna in den när den ska in. Så får se om man kan lösa det. Enda problemet när den ska in är att de inte har koll på vad vi verkligen ska göra med texten. Så får väl se hur det blir överlag. Får se hur allt annat också blir löst. Men blir förhoppningsvis ingen jättejobbig vecka.
Ska försöka få in träning med. Fast det är på kvällen så ska förhoppningsvis inte bli några problem att få in.

Nu är det riktigt höst, med vinter i luften.
Snart väntar glögg och lussekattsbak och vinter/julmys.

1 kommentarer

mormor

07 Nov 2010 21:43

Hej Robina.Har just läst Din blogg.Jag tycker att jag behöver läsa hur Ni har det däruppe.Hoppas att det inte är för jobbigt med alla tentorna.Jag får skicka ett kort när Du fyller år,så får Mamma ta med presenten upp. Kan Du tipsa mej om något till Jesper.Han fyller ju också år. Många kramar. Mormor

Kommentera

Publiceras ej