Sportlov kan jag kankse inte kalla denna veckan, förvisso är vi lediga hela veckan men det beror på att det är omtenta vecka och i mitt fall att jag varit duktig innan så att jag inte har någon tentra att skriva. Så för mig är det sportlov. Det är skönt att vara ledig med lite segt med. Jesper har inte varit hemma om eftermiddagarna och är inte hemma idag heller, visst en massa som behövs fixas inför sittningen ikväll. Själv har jag tagit det lugnt. I måndags innan lunch var vi på stan och handlade present till min lilla kusin som blev 20 år i går, vankas ju fest på lärdag och något måste hon ju få ;). Sen hände inte alltför mycket på kvällen. Vi gjorde dock en alla hjärtans dags-omelett, inte för att den var annorlunda eller något sånt men nägot fint fick den ju heta dagen till ära ;). I går blev det städning för min del och lite kopierande, saknar en av kurslitteraturs böckerna och det börjar bli akut att få den men den finns ingenstans så fick kopiera de mest akuta sidorna ur en kompis bok så nu kan jag läsa på dem iaf.

Idag har jag fixat outfiten till ikväll och börjat packa. Har lite beslutsångest över outfiten till på lördag dock, men men. Nu planerar jag att gå och äta, sen diska och sen måste jag duscha. Rebecca kommer hit mellan 3 och 4 så måste iaf ha duschat tills dess. Annars har början på detta sportlov varit lugnt. Imorgon går tåget söderut och de resterande dagarna känns som om de kommer bli lite livligare. Det blir fest, middagsgäster, god mat och lite till. Ser fram emot några dagar hemma :).

Fick reda på idag att jag inte kom med i Skanska P3 men det hade jag inte förväntat mig heller så nu är det bara att vässa Cv:et och söka annat. Något ska jag väl lyckas få göra i sommar.

Nä, nu måste jag gå och äta..
På återseende...

Kommentera

Publiceras ej