Igår kändes det som vår i luften. Temperaturen låg nog runt nollan men det var riktigt fint väder. Så det kändes som om våren skulle kunna bryta vinterns grep. Men tyvärr, när jag vakna i morse och drog upp persiennen så var det helt vit ute och snöade. Nu har det slutat snöa men det är fortfarande väldigt vit. :(. Jag börjar längta till våren. Jag tycker om snö så jag har väl inte så mycket emot att det snöar egentligen det är ju ändå bara februari. Det jag har något emot är det som finns under snön, all is från den gamla snön som smält och fryst igen. Hade den bara velat försvinna innan nu kom hade allt varit bra. Plus att jag börjar undra hur mycket den här stan ska hälla ut i grus. Hela partier av trottoarerna är försvunna under hela lager med grus. Ser tråkigt ut och är inte skönt att gå på.

Nu när jag klagat av mig över vädret kan jag berätta att jag har ansökt till posten som vice ordförande inom sektionsstyrelsen :). Är inte den enda kandidaten så jag håller tummarna på att de som röstar ska tycka att jag kommer passa bäst. Men jag kommer inte veta detta fören den 21:e då mötet är. Sen måste jag börja ragga sommarjobb med. Har sökt skanska P3 där sommarjobb ingår men det dröjer innan jag vet hur det blir med det så måste ju ha några andra alternativ med. :)

Idag har vi inga föreläsningar men har några övningar som jag gjort/håller på med. Men känner mig inte så inspirerad idag. I morgon har vi iaf bara en föreläsning 8-10 och sen behöver vi skriva en labbrapport men det bör gå fort. Och sen har jag "sportlov" :). Ska förvisso plugga lite har jag tänkt men kan ändå få mig lite sovmorgon om dagarna. Och sen på torsdag, alltså om en vecka åker vi hem om över helgen. Vankas 20 års kalas för min lilla kusin ;) och sen får vi se vad som mer smyger sig in i planeringen :). Ska iaf bli skönt bode med lite lov och att komma hem.

Nu ska jag se om jag kan fortsätta med vad jag höll på med så att jag slipper göra det nästa vecka, kommer nog ha annat att plugga då. Det ska ju göras test på kalkylering i vecka åtta och jag kommer ju inte vilja plugga när jag är hemma så får göra det innan jag åker hem, men det ska inte vara några problem.

7 feb 11 = 2 år <3

Kommentera

Publiceras ej