Andra årets läsperiod 3 och utbildningens 4 termin börjar kl 9 i morgon bitti. Kan lugnt säga att det ska bli både kul och skönt att börja igen. Kul att träffa alla och skönt att få något att göra. Missförstå inte jag har tyckt att dessa fyra veckor varav 3 hemma har varit väldigt sköna att inte göra något på annat än gå hemma och mysa och vila upp mig, men nu känner jag att jag behöver börja få något att göra. Ha något för händerna och något att tänka på. Jag hoppas att kurserna vi ska läsa nu är intressanta och det känns som att de kan vara det, men mycket är ju upptill innehåll och föreläsare. Och mig men jag går in med tanken att det är intressanta kurser och att denna terminen blir intressant. Sen att en solresa med Jesper väntar efter terminens slut gör ju att man blir lockad till att göra sitt bästa för att riktigt kunna känna att man förtjänar resan :)

På tal om de 3 veckor jag var hemma så har mamma tyckt att det var dåligt av mig att jag inte uppdaterat här man kan bara säga att jag inte haft en tanke på det för jag har haft annat att göra :). Men det var sköna tre veckor som jag verkligen behövde. Hände mycket men enbart bra och roliga saker. Firade jul med släkten och Jespers familj i ett antal dagar olika familjer olika dagar men ändå, firat blev det :). Sen var det "julbord" med kompisarna och sen blev det en mysig nyårsafton hemma. Blev även ett teaterbesök och såg Spamalot med familjen som vi fick i julklapp :). Detta var något av allt som hände under mitt jullov, anledningen till varför tanken på att skriva här försvann. Sen att de som mest läser var inblandade kan kanske ha spelat roll med men nu ska jag försöka tänka lite mer på uppdateringen här :).

Så här sista dagen innan kurserna börjar igen händer det inte så mycket, vi måste gå och handla så vi har mat i veckan. Och i kväll väntar nog Bones och Morden i midsomer på tv, men annars är det en rätt slapp dag, ungefär som alla andra denna veckan :).
Fast i går kväll var Jesper och jag på bio, vi såg Narnia; Skeppet Gryningen. Den var bra och mycket mer lik boken än vad jag först trodde den skulle vara, efter att ha sett trailern och beskrivningen om filmen på Sf. Så det var bra, det de hade ändrat var nog för att filmen skulle bli mer spännande och det var absolut inget som gjorde den sämre.

Ses kanske när jag kommer hem nästa gång, i mitten av februari. :)

Kommentera

Publiceras ej