Det börjar närma sig vårterminens första tenta. Så pluggningen är i full gång. Kan inte säga att den går på högvarv men den finns. Det är ingen tenta som jag känner speciellt mycket för, ämnet är intressant men pga dålig lärare har det helt förlorat. Men tentan kommer i vilket fall som så det är bara att repetera och försöka förstå varför man gör på det ena eller andra viset och hoppas på att tentan kommer bli avklarad så man slipper den sen.
I och med att denna lärare är dålig och att hon ska ha minst en kurs i trean för de som väljer väg och att de har plockat bort den kursen som jag tyckte drog mest för att jag ville välja väg så vet jag nu inte riktigt hur jag ska välja. Jag vill få kompetensen och examen från båda utbildningarna, men vi har några veckor kvar innan det ska vara bestämt iaf. Måste bara upp och prata med studievägledaren om lite saker som hänger ihop med valet inför trean. Speciellt hur jag ska lägga upp min vår med valbara kurser och ex-jobb, om nu möjligheten kommer finnas att jag kan göra ex-jobbet utomlands. Men senare problem, nu ska jag inrikta mig på det som händer nu. Tentan är på torsdag så har ett antal dagar till på mig att plugga. Ska göra klart inlämningsuppgiften i Produktionsstyrning, hade tänkt idag så ska börja med den. Annars händer inte så mycket innan torsdag.

På lördag är det bestämt att Jespers föräldrar ska komma upp, så får hålla tummarna på att de lyckas denna gången. Tittar ut genom fönstret och ser klarblå himmel och snö, men det känns ändå som att våren snart har vunnit kampen över vintern. Men inte glad för att ny snö kom när nästan all den gamla äntligen hade försvunnit. Men inget att göra åt, kan inte styra vädrets makter. Hoppas bara att våren kommer SNART. Men snön töar och det är 5 veckor kvar till påsk, fast jag hoppas våren kommit några veckor innan påsk. :)

Nä nu ska jag sätta igång. Får varva pluggningen idag med lite stök här hemma, tvättning, handling och diskning måste göras även det, under tentaperioder.

Längtar efter en hel massa nu...

Kommentera

Publiceras ej